ASB/ASN HARAM – JABATAN MUFTI NEGERI SELANGOR

بسم الله الرحمن الرحيم

Pagi² masuk ofis terbaca status FB k.suziey pasal hal ni.Terus klik sebab memang dah lama sangat tertanya² dan ingin tahu.Yelah sape tak teringin kan kalo tengok wang simpanan boleh jadi banyak..Tapi disebabkan timbul isu keraguan tu sebab macam teragak² nak amik atau tak.

Boleh baca sini




Agak korang surat ni betul tak eh?Takkan orang nak mempermainkan pulak pasal ASB.Tapi ku memang tak berani nak jelas apa² cuma nak kan kepastian yang lebih lagi.Yelah benda macam ni kita kena tahu dan dapatkan sumber yang lebih jelas.Kalo memang dikatakan ianya haram ku terus stop la keinginan ingin melibatkan diri dalam ASB.

Dah lama jugak terfikir, memanglah JAKIM kata ASB/ASN itu harus..Tapi dari segi pelaburan dia kita sendiri boleh tengok.Kalo dari segi simpanan, pelaburan dia tidak dinyatakan dengan JELAS dimana duit itu dilaburkan..Pelaburan melalui pinjaman ASB pulak melibatkan kaunter perbankan konvensional berteraskan faedah melalui Maybank dan pasaran Wang.Lepas tu pulak  sekarang dah boleh melalui CIMB kan? Betulkan kalo ku silap dalam hal ni.. 

Tengok pada status k.suziey katanya dia akan jelaskan dalam blognya..Kita tunggu dan lihat apa penjelasan yang lebih jelas dari dia..hihihi


SUMBER : ISLAM ITU INDAH


Masih inginkan penjelasan yang lebih jelas..

0 comment... add one now