Terasa seperti diletak cili!!!



Erm...ari yg xbapa hepi bg aku nk keje arini... aku gagahkan jua kaki melangkah utk ke opis.. sbnrnya aku hanya selsema teruk smlm...aku pon xtau ape puncanya tetiba je selsema melampau..adakah dsbbkan ari sblom tu aku mkn rambutan n minum air yg dipenuhi ketulan ais??haha...aku pon xtau...fuhhh...aku mmg ssh demam n xsihat...tp bila aku dh kena rasa mcm lemah anggota badan nk pijak bumi bertuah ni...ptg smlm aku terpaksa blk awl sbb xtahan sgt n terus gi klinik private..dsbbkn mls nk gi klinik kerajaan yg suma sndiri dh tahu cmne lamanya menunggu..Aku igtkan lps mkn ubt selsema n paracetemol aku akn jd ok...tp mlm smlm ntah kul bapa aku terjaga rasa nk menangis menggelupur mcm bdk kecik sbb sakit tekak yg xthn sgt dan pedih hidung yg buatkan aku xselesa bernafas.Last aku kejutkan jgk naman yg tgh diulik mimpi tu utk ke dapur ambik air..nk telan ubt sakit tekak xde, so, die amikkan aku gula2 Hudson..kelakar kn??nk wt cane dh xstandby Strepsil...belasah jela Hudson aslkan berangin...rasa cm lega sikit aku pon cuba smbg tido...Pagi ni aku bangun kepala plk rasa berat n xbermaya. AHHH!! sudah!aku xsuka demam time pegnen cmni...kesian ank dlm perut...bila aku bersin je terasa spt. ditarik2 dlm perut..apatah lg demam dh tentu selera mkn pon hlg kan..mtk dijauhkan..Bila aku melangkah masuk ofis yg ber"aircond" ni terus hidung aku bagai diletak cili..Ya allah...cane aku nk stay je kt opis arini??xkan aku nk gi klinik lg arini utk MC??oh tidak..Nk coti,, syg plk dgn coti cdgnya nk smpan utk raya n nk smbg coti smpai hjg tahun ps aku bersalin nti dsbbkan mak mertua aku yg xboley stay lama jaga aku..kbtln kak ipar aku djgka bersalin sebulan slps aku..jd mak mertua aku perlu bergegas blk utk jaga kak ipar..kalo aku asik coti je xcukup plk utk aku gunakan hjg tahun ni..aduila... aku cuba utk keje arini selagi mampu...kalo x aku EVL sajo...

Gambar xberkaitan.. :o



{ 12 comments.. read them below or add one }

Na Shari Na Shari June 24, 2009 at 8:29 AM
Semoga cepat sembuh..Banyakkan minum air suam... :)
aiza aiza June 24, 2009 at 10:40 AM
Fiza...
ari ni.. i bagi half day..
ok... balik tidur n rest.
jgan buat kerja teruk..
jgn beri naman kacau..
hahahaha.
betul ni...
.:Fae-Yust:. .:Fae-Yust:. June 24, 2009 at 10:48 AM
F!za,

G beli dequadin kat farmasi...ubat tu mmg bagus utk sakit tekak! KY slalu st-by ubt ni kat umah sb slalu gak kena sakit2 tekak ni kalo terlebih mnum ais.

Ubat tu kemam perasa oren, dlm peket then yg dlm bekas pon ade ( bekas dia ala2 marker pen gitu size nye).

Tapi make sure F!za tnya ng pharmacist dulu yerk preggy mommy boley mkn ke tak? kut lah bahaya...

:) selamat berehat! boss daa bg green lite...so, apelagi =P
.:Fae-Yust:. .:Fae-Yust:. June 24, 2009 at 10:51 AM
eh..eh...betol ker tu nama ubat tu ek?

confuse plak KY...hahaha...nnt KY check balik nama dia ape..huhu :(
Unknown Unknown June 24, 2009 at 11:36 AM
Pn. aiza n K Yust ~ alamak!! rasa bersalah plk bt N3 sakit ni... smpai bos bg half day plk.. aduila... sbb xlarat sgt gagah jgk dtg opis...ni pon pedih hidung cm nk cabut buang ja hidung..kalo xpegnen mmg belasah je ubat2 yg berkaitan...baru tau cmna org pegnen sakit xsihat rasa...mmg dh nek demam dh ni pale rase xbtol dh..blk nk tido la..naman xde puan aiza..die meeting smpai ptg..bleh rehat.
Unknown Unknown June 24, 2009 at 11:39 AM
k Yust~ thnxs bg info nama ubt tu.. nk p guardian pon xlarat nk bwk kete sbb selsema nek ke mata...aah kena tya dulu kn takut xleh utk preggy..
.:Fae-Yust:. .:Fae-Yust:. June 24, 2009 at 12:17 PM
ermm..F!za btol lar ubat tu Dequadin- Lozeng, KY confmd sudah :D
Ummu Mishkah Ummu Mishkah June 24, 2009 at 1:07 PM
kami sekeluarga pun selsema.. terlebih makan durian agaknya.. panas...
Raisah @ echah Raisah @ echah June 24, 2009 at 3:48 PM
time2 preggy ni mmg sedap belasah ais...kene lak skrg ni musim panas..hehe.
semoga cepat sembuh ye.
CIKGU NAMAN CIKGU NAMAN June 24, 2009 at 3:54 PM
bestnya dpt bos cm Pn. Aiza..hehe..Kalau pengetua sekolah camtu lgla best..'cekgu xsihat? Blkla..nanti saya masuk kelas awak'..hahaha..sesuatu yg xmungkin..anyway thanks pn. Aiza