Permergian yang tak disangka.. AL-Fatihah

Salam wednesday yang blues..

Kematian atau kehilangan seseorang memang kita tak duga..Saat perginya dia menemui yang Maha-Esa pasti meninggalkan kesan yang sangat dalam pada keluarga terdekat..Yang pasti kita kena redha atas pemergiannya..

Tanggal 22/12 petang sabtu, kami kehilangan sepupu anak kepada anjang(abang ayah)..pemergian arwah sangat tak diduga..sungguh terasa kesal sebab dahlama tak jumpa tetiba terima berita pemergiannya yang takkan kembali..sedikit terkesan dihati..


Gambar Azim masa buat umrah..Arwah Azim adalah wartawan di harian Metro..kat sebelah tu dah tertutup gambar anjang(mak arwah) tengah menangis..sedih sangat tengok gambar anjang..moga anjang dapat terima pemergian Azim dengan tabah..redhai pemergiannya..





Berita di utusan Malaysia jugak..Sebab arwah pernah bekerja di Utusan Malaysia dan baru beberapa bulan je tinggalkan Utusan sebab dapat tawaran gaji yang lebih di Harian Metro..Sebagai wartawan, azim memang banyak sangat ke luar negara..Kata anjang, azim baru je balik dari melawat Taipei, Vietnam, Bangkok dan Singapore..Taktahu jugak kuman pada paru² azim tu puncanya dari mana..

Kebetulan hari jumaat mak dan ayah baru je sampai kedah, anjang dah call dan bagitahu azim ada di wad ICU PPUM dalam keadaan koma..Petang sabtu terima berita pemergian azim..Dan akan dikemumikan ahad esoknya..

Pagi Ahad pergilah kami mewakili ayah dan mak jugak..Sampai je di rumah atok arwah di Klang, arwah tengah disembahyangkan..Sedih sangat sebab tak sempat nak tengok muka arwah buat kali terakhir..Bertambah sedih lagi apabila pemergian arwah azim memang tak disangka..sebab takde menderita sakit, hanya demam semata²..Pemergian azim memang terkesan dihati kami walaupon hanya sepupu terdekat apatah lagi satu²nya adik perempuan azim, jiehan..

Sungguh sampai hari ni hati masih tak percaya Azim dah pergi buat selamanya..Teringat waktu kecik² dulu time cuti sekolah..Pagi dan petang je mesti terjerit² panggil azim dan jiehan datang rumah mak sebab nak main baling kasut sama²..Rumah anjang dengan rumah mak selang 5 biji rumah je..Memang tak sangka Azim akan pergi lebih awal diusia 28 tahun...Anjang(abang ayah)memang nampak sedih sangat nak hadapi kehilangan anak dia pada hari kelahiran pulak tu..Yelah hanya Azim dan Jiehan je anak anjang..Azim pergi dalam usia muda dan belum kahwin lagi..Al-Fatihah buat azim, moga arwah tenang disana..




0 comment... add one now